NEDEN BURADAYIM?

Sağlıklı bir cilde ve parlak saçlara kavuşmanın yollarını öğrenmek, güzellik sırlarımızı paylaşmak, denediğimiz ürünleri ve parfümleri tanıtmak, pratik bakım tarifleri vermek, uygun fiyatlı kozmetik ürünlerine nasıl ulaşabileceğimizi öğrenmek, indirimleri birlikte takip etmek, alış veriş yapalım -olmadı vitrinlere bakalım- diye delirmek, dengeli beslenme önerileri için ben buradayım. Ya siz?..



Bu Blogda Ara

8 Temmuz 2010 Perşembe

Ruşeym Nedir?

Sevgili Salyangöz’ün “Kabız mıyız? Çözeriz…” yazısını okurken “ruşeym” kelimesi dikkatimi çekti. İlk kez duyuyorum. Nedir bilmiyorum. Yenir mi, içilir mi? Kendimi kötü hissettim. Hemen araştırdım ve şimdi sizlerle paylaşıyorum:

Buğdayın una dönüştürülmesi sırasında 1 tonundan yalnızca 1 kg elde edilebiliyor. Buğday taneciğinin en tepesindeki “embriyo” olarak bilinen doğal E vitamini, buğdayın kalbi ve hayat kaynağıdır. Bu madde, tohumun üremesini ve çimlenmesini sağlıyor. Vitamin E, folik asit, fosfor, çinko, demir ve magnezyum gibi birçok besin kaynağı içeriyor. Dünyada “wheat germ” olarak biliniyor. Ülkemizde ise yeni yeni tanınmaya başlandı. Özellikle Halk Ekmek’in çıkardığı “Ruşeymli Ekmek” çeşidiyle sofralarımızda yerini aldı. Marketlerde 250 gramlık paketler halinde ortalama 5 liradan satışa sunulmuş. Sadece ekmeklerde değil, tüm yemeklerde ve hamur işlerinde kullanılabiliyor. Çorbaların üzerine baharat gibi serpilebiliyor. Yoğurt ya da sütle karıştırılıp sade olarak yenilebiliyor. Meyve salatalarına eklenebiliyor. Her yaş için tüketilmesi tavsiye ediliyor. Yakın zamanda vitamin tabletleri halinde üretilmesi planlanıyor.

UZMANLAR UYARIYOR!

ÇÖLYAK HASTALARI VE LİF TÜKETİMİNDE SAKINCA BULUNANLAR KESİNLİKLE YEMEMELİ!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...